Psychologie van bedrijfsidentiteit

Wanneer je een ondernemer vraagt naar de kernwaarden van zijn bedrijf krijg je vaak een heel specifiek antwoord. Er is een doel dat men wil bereiken of juist een bepaalde visie of kijk op de wereld. Ieder bedrijf heeft zijn eigen bedrijfsidentiteit. Maar hoe zit het precies met de visuele identiteit? Het logo of de huisstijl van het bedrijf. Wat zegt bijvoorbeeld het logo over de professionaliteit en het karakter van jouw bedrijf? Welk verhaal vertelt de huisstijl aan potentiële en huidige klanten? Je staat er misschien niet altijd bij stil, maar achter elk grafisch ontwerp zit een uitgedachte psychologie. Dat noemen wij: De psychologie van bedrijfsidentiteit.

SD Communicatie houdt rekening met de betekenis van een logo. We gaan samen met onze opdrachtgevers op zoek naar hun eigen stijl, maar houden daarbij ook rekening met de achterliggende psychologie. Vorm en kleur komen uitgebreid aan bod. We praten zowel over combinaties, als over losse kleuren en de invloed op jouw bedrijf. Bij het vaststellen van een huisstijl mag deze dialoog absoluut niet ontbreken. Het team doet daarnaast onderzoek naar een geschikt logo met de juiste accenten. Dit onderzoek gebeurt altijd in goed overleg. Jouw inbreng is daarbij van onschatbare waarde. Zo weet je zeker dat ieder aspect aansluit op jouw bedrijfsidentiteit. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Stuur ons een berichtje of bel ons direct. Wij staan je graag te woord.