Social update: Contentmarketing 2021

SOCIAL MEDIA EN CONTENTMARKETING IN B2B (2021)

Concentmarketing in B2B
Een steeds belangrijker aandachtspunt voor content marketeers in B2B is het opstarten van online communities. Organisaties zijn namelijk naarstig op zoek naar manieren om een gemeenschap van ‘fans’ op te zetten. Social media zijn nog altijd de meest gebruikte kanalen voor de distributie van content. 89% gebruikte het afgelopen jaar sociale platformen om content te verspreiden. Social media zijn dus onverminderd effectief voor B2B-marketeers.

Impact van COVID-19
De waarde en effectiviteit van (online) content in B2B is mogelijk gegroeid ten opzichte van vorig jaar, nu het een alternatief kan bieden voor persoonlijke connecties die moeilijker zijn te onderhouden. Ondanks de gigantische impact van de pandemie, geeft 31% van de contentmarketeers namelijk aan zeer tot extreem succesvol te zijn geweest met contentmarketing in het afgelopen jaar.
Verwachtingen contentmarketing voor 2021
De verwachtingen voor het volgende kalenderjaar zijn vrij verdeeld, zo blijkt uit de laatste cijfers. Desondanks staan content creatie (70%) en websiteverbeteringen (66%) nog altijd bovenaan de lijst.